menu

Over ons

story time

Persbericht 21 juli 2021

Club Kokomo wijzigt haar naam. De roemruchte club aan de Gelkingestraat in Groningen houdt niet op te bestaan, maar gaat verder onder een andere naam. Ervoor in de plaats opent binnenkort een oude bekende: PALACE. De laatste hand wordt nu gelegd aan het interieur.

Warm, donkerpaars wordt de hoofdkleur van PALACE, de bekende nachtclub waar nieuwe herinneringen gemaakt gaan worden. Nieuwe lampen, nieuwe muziekinstallatie, nieuwe vloeren, nieuwe entree, nieuw exterieur, nieuwe huisstijl. Dit gaat wat verder dan een facelift. Dit is gewoon een nieuwe tent.
Vandaar dat eigenaar Bert Westerhof dacht: dan geven we er ook een nieuwe naam aan. Hoewel, nieuw. Tussen 1987 en 2010 heette de club op deze plek al The Palace. Het lidwoord is verdwenen voor een iets moderner gevoel. Westerhof: “Wij hebben het meerdere mensen gevraagd: wat zou een goede naam zijn? De helft kwam met PALACE. En dat vonden wij eigenlijk wel een heel goed idee.”

Wow-gevoel

‘Wij’ zijn Westerhof en manager Geeske Smid. “We vonden dat het tijd werd voor iets nieuws. Eigenlijk hadden we eerder al een grote verbouwing gepland. Corona gooide roet in het eten. Acht weken geleden hebben we de knoop doorgehakt. Dit gaat het worden. Mensen herkennen de club heus nog wel, alles is alleen fris en nieuw, toch anders.”

Haast was er, helaas nu niet meer. Zeker toen de nachthoreca weer open mocht. Westerhof: “Dat had ons eerlijk gezegd een beetje overvallen. We hadden rekening gehouden met eind september. Daar hebben we onze hoop nu weer op gevestigd. We hebben nu even iets meer tijd gekregen en kunnen niet wachten om de mensen dat ‘wow-gevoel’ te geven als ze na zoveel maanden eindelijk weer bij ons kunnen stappen.”

De twee snappen best dat er gedachten zouden kunnen zijn over de invloed die de lockdown heeft gehad op de beslissing om onder een andere naam verder te gaan. Daar is Westerhof helder over. “Tuurlijk, deze tijd heeft geld gekost. Maar na 34 jaar hebben we best wat reserve. We stoppen Kokomo niet uit nood. Deze facelift is een investering in de toekomst, een manier om deze zaak écht interessant te houden voor het stappende publiek.”